Alla inlägg under februari 2013

Av Små hemligheter - 21 februari 2013 12:35

Igår blev en bättre dag!! Lite mosig i huvudet trött men samtidigt rastlös.
Gick inte att äta igår :(.. Hade det jätte jobbigt.
Väl hemma på kvällen beslutade jag mig för att ta en lång promenad!
Det blev 65min rask takt till hög musik!
Väl hemma så kände jag mig hungrig så slutet gott allting gott. Det blev en mycket sen middag men magen fick mat iaf!!

Mina kollegor var så duktiga och hade rökstopp igår!! Själv har jag satt mitt datum till nu på måndag :O!! Hur ska detta gå?
Känner mig mer och mer motiverad så det är riktigt bra :)!

I skrivande stund är jag påväg till Marianne, vad hade jag gjort utan mina samtal?? Vi har rätt mycket att gå igenom idag..

Ha det bäst alla därute :)

Av Små hemligheter - 19 februari 2013 17:00

Idag har varit en riktig SKIT dag!!!
Saknar de små hejdlöst mycket!!
Har varit riktigt nere idag och gjort ett strålande jobb i att förminska mig själv. Piskar upp mig själv ordentligt om min meningslöshet!

Tårar rullar längst min kind likt diamanter.
De reflekterar saknad, rädsla & hopplöshet.
Men tack mina tårar, hopplösheten vänder till tilltro.
Om att jag fortfarande känner, fortfarande bryr mig!
Våga stanna, våga känna, det gör brännande ONT!

Imorgon är en ny dag förhoppningsvis lite ljusare <3!

Av Små hemligheter - 19 februari 2013 00:20

Jo det här med att uppdatera ofta går ju sådär :P..

Skit måndag!!!! Har lämnat barnen! Fy veckorna utan dem är inte roliga!

Det är mycket som händer nu... Min lilla tjej fyller snart 7ÅR!!!! Det är nått stort, skolålder ( men hon går ju redan i skolan, innefattas inte av skolplikt än dock).. Helt otroligt och underbart att det gått så fort och så bra :-)!!
Mamma och Wilma fyller ju år samma dag och vi skulle åkt upp för att fira mammas 60års dag och Wilmas 7års dag.. Men det blir inte så, mamma är för sjuk!!
Hoppas nu allt går bra och att det går fort för mamsegull, hon har bara 4st cellgiftsbehandlingar kvar sen :-), jag LÄNGTAR tills detta är över!!!

Min resa mot ett rökfritt liv har börjat så jag har bestämt mig för rökstopp på måndag den 25:e om en vecka..! :-O
Jag väger nu 61,4kg, har lyckats gå upp lite igen :-).. Men nu sväller jag nog upp snart ;-)!
Tänkte att jag skulle använda bloggen som en liten ventil ibland..

Ska iväg på måndag för att ta nya biopsier för att se om cellförändringarna gått tillbaka eller om det blir operation, det återstår att se :P... Kräks på det!!! Men men inte mycket att göra är väl bättre att få reda på om man är sjuk än att stoppa huvudet i sanden som strutsen ;)!!

Hipp hopp gummistropp, hoppas livet leker och är på topp!!

Av Små hemligheter - 3 februari 2013 11:27

Oj vilken effektiv lördag!
Vaknade med härliga små barn hemma och bestämde mig för att ta en promenad ner till torget med ungarna. Vi köpte presenter till deras vänner och mamman hittade 2par jeans :-).. I love monki!
Det blev ju självfallet McD lunch vilket barnen jublade åt!
Hemma stod det städ på schemat, fy fallera vilket hem jag hade!!
Så musik på högsta volume med dans och städ med barnen så gick det som en dans..
Chockade sedan med att vara så huslig man kan bli. Medans jag lagade middag satte jag en bulldeg på jäsning..
Vi vågade vägra mello och bakade kanelbullar istället!
Idag fortsätter städet med lite små plock, sen blir det iväg för lekdate för barnenoch mamman :) <3!!

Av Små hemligheter - 1 februari 2013 19:42

Nu var det längesedan jag bloggade!!
December har varit en berg och dalbana men jag mår bättre och bättre!
Har varit hemma och sjukskriven denna veckan då jag varit genom förkyld med hemsk hosta och att jobbet mer är som ett vuxendagis för tillfället! Skönt med en pause!!
Får se om jag biter i och orkar uppdatera bloggen oftare, jag hoppas på det ;)!
Roligt är att T:s syster flyttat ner.. Störtskön tjej :-). Hoppas hon trivs här nere nu bara!!
Kram kram på er

Presentation


Hej den här bloggen kommer uteslutande att präglas av mig och mina funderingar. Alla har vi små undangömde skrymslen inom oss och jag tänkte några skulle få flyta ut i text form i denna blogg.
Låt se vart detta för mig :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards