Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Små hemligheter - 22 oktober 2012 14:55

Jaha får se om jag lyckas hålla i detta med bloggandet nu då..?..!Har känt länge att jag behöver komma igång med skrivandet igen det har ju en otrolig läkande förmåga!Känns just nu som om jag står på meridianens brant och är påväg att ramla ner i ett stort mörkt hål...Så idag har jag lyckats med något jag har funderat på och fruktat.. Jag ringde ett otroligt jobbigt samtal och bokade en tid för en samtals kontakt. Jag har under flera år och ja så långt jag minns haft måttot att lägg det bakom och traska vidare. Tycker inte om det vedertagna begreppet offerkofta!!! Men nu har allt jag struntat i och allt jag inte försökt tänka på sprungit ikapp mig och lagt fälleben.. Jag orkar inte springa ifrån mina demoner längre!! Så jag har inget val längre, en ren självbevarelsebedrift att överleva kräver att jag tar tag i detta nu. Om inte så för mina barns skull, vet inte vad jag gjorde utan dem!!Jag velar fram och tillbaka över hur mycket av sitt liv man ska dela med sig av?? Alla har en ryggsäck och det vet man. Men det är en otrolig ovilja och skam som finns där innan man börjar prata om att man inte mår bra och att allt inte alltid är som det verkar.. Hmmmm har man ingen intrigritet om man väljer att blottlägga sitt liv eller är man modig som släpper ut trollen i ljuset?? Ja det är den stora frågan, intrigritet eller en ärlig och inte alltid en så romantisk bild över hur livet är, ja det är frågan???Som sagt har mitt liv haft slagsida och nu utmynnat i ett stort KAOS.. Och nu är det dags att ta tag i detta!! Vi får se hur mycket jag kommer välja att prata om här i bloggen funderar på att skapa en helanonym blogg där jag skulle kunna ösa ut allt utan eftertänksamhet över att såra någon eller att man "säger för mycket".. Ja den som lever får se.. Mitt beslut är att iallafall lägga ALLA kort på bordet för min samtalskontakt för att någonstans få ta farväl av allt jobbigt och våga möta framtiden med förhoppningsvis lite lättare steg!! Det är målet får se hur långt det tar mig!!Puss och kram på er alla där ute!

Presentation


Hej den här bloggen kommer uteslutande att präglas av mig och mina funderingar. Alla har vi små undangömde skrymslen inom oss och jag tänkte några skulle få flyta ut i text form i denna blogg.
Låt se vart detta för mig :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards