Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Adjö

Av Små hemligheter - 7 april 2012 16:52

Adjö mitt gamla jobb!!


I torsdags var vi ute och åt och tog en grav öl för mitt gamla jobb! Det var mycket trevligt och rätt vemodigt faktiskt. Jag var med att starta upp det och nu är det avvecklat pga dåliga lokaler. Jag kommer sakna många i personalen och flera av brukarna. Nu har jag ju lyxen att jag fortfarande träffar flera ur personalen på min fritid och det blir väl så när man tycker om människor man vill knyta dom till sig och ha dem i sitt liv :)! Sen träffar jag en av killarna via min nya tjänst :).


Ja kanske dags att prata om mitt jobb!!

Mitt jobb har ju varit en omtumlande upplevelse! Jag tycker ju mycket om mitt jobb och det jag jobbar med sen har det varit tufft i perioder då det varit mycket utåtagerande.. Ingen vill ju gå till sitt jobb och få stryk, sen vet ju vi som jobbar med dessa ungdomar att det inte är person bundet.

Jag har träffat några av mina bästa vänner via jobbet, och samtidigt turen att vi inte jobbar ihop längre så skönt att slippa jobb snack när man ses :)!

När jag kom tillbaka efter min grav ledighet hittade jag även honom jag kallar min lillebror, en underbar människa som jag adopterade till min lillebror direkt! Konstigt att man bara klickar med vissa människor och andra inte.


I samma veva som jag skiljde mig började jag prata med en annan kollega som också hade det extremt jobbigt. Och vi fann väl varann och kunde stötta varann när vi båda gick igenom vad jag skulle kalla livskriser! Fast på två helt olika sätt. Men det var fantastiskt att ha någon att luta sig emot och att även få finnas för någon och känna sig behövd. Alla behöver få känna sig betydelsefulla!

Trodde aldrig att det skulle leda till det som det ledde till! Och det var att jag sakta men säkert började känna mer och mer för denna fina människa! Jag tvekade länge då det finns en viss ålderskillnad mellan oss, men jag vågade, jag vågade hoppa och kände på mig att det skulle bära! Han är nu en av dom som betyder mest i mitt liv :), så glad att jag träffat honom och kan inte vara mer tacksam över hur allt blev...


Det gick otroligt bra att berätta för min ex-make att jag träffat någon och vem denna någon var. Han är den bästa ex-maken man kan önska sig!!

Så även om min skiljsmässa var en kris så skulle jag säga att det var en lycklig skiljsmässa hur konstigt det än låter!


Summa sumarum är iaf att jag är jätte kär i denna underbara man och han är lika kär i mig och det känns ju mer än fantastiskt! Och nu måste vi bara skava in varann och det ska jag gå in djupare på i ett annat inlägg för där har jag några teorier ;)!


Vi har numer båda nya jobb och det är en stor fördel då jag inte tror på att jobba tillsammans med den jag vill spendera mina lediga stunder med. Det är dock fortfarande mkt runt honom och hans situation och det har jag inte bestämt mig för än om jag ska skriva om här.. Det känns dubbelt för hans situation har stor påverkan på mig och är anledning till mycket bekymmer och känslosvall, samtidigt som det är jätte fint.... Ja det har varit mer än tufft att vara ett stöd och samtidigt i en relation. Men vad gör man när man tycker om någon och lovat att finnas vid hans sida genom det hela.. Men det har utan tvekan varit värt det!!


Jaja måste sluta nu. Neeeeejjj jag sumpade just mitt spel på hockeyn, hahahaaa måste spela för att kunna vinna.  Puss puss på er därute :)

 
 
Ingen bild

Beundrare ;)

7 april 2012 19:55

Grym brud i lyxförpackning! ;)
<3 bästa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Små hemligheter - 29 april 2014 11:02

Jag har haft en underbar vecka med mina fantastiska ungar. Veckan gick alldeles för fort bara! Passade på att träna på judoklubben när barnen hade träning! Fantastiskt att kunna kombinera detta faktiskt. Cirkelträning ena dagen och löpning den and...

Av Små hemligheter - 24 april 2014 11:48

Påsken har varit bra, jag har jobbat en del. Lördagen bjöd även på utgång och det var faktiskt riktigt skoj :)! Lägger med lite bilder. Träffade även T:s föräldrar och det var väl blandade känslor. Spelade även golf då, det gick väl sådär men de...

FKC

Av Små hemligheter - 17 april 2014 09:18


Jaaaaa. Igår tog jag mig iväg till klubben för att träna :). Oj så roligt det var men hjälp så dålig jag var i sparringen :(. Det var iallafall helt ok att jag kom och tränade varannan vecka nu när jag inte har barnen :). Nacken höll så det var bra, ...

Av Små hemligheter - 9 april 2014 13:36

Jo men visst det bara värker!! Träningsvärk! Gymmet, detta gymmet, det lockar fram att köra aningen för hårt när man inte varit därpå en halv evighet :P.. Idag ska jag träna på judoklubben när Wilma har sin träning, har tänkt cykla lite bara då jag...

Av Små hemligheter - 9 april 2014 13:07

Jo men visst det bara värker!! Träningsvärk! Gymmet, detta gymmet, det lockar fram att köra aningen för hårt när man inte varit därpå en halv evighet :P.. Idag ska jag träna på judoklubben när Wilma har sin träning, har tänkt cykla lite bara då jag...

Presentation


Hej den här bloggen kommer uteslutande att präglas av mig och mina funderingar. Alla har vi små undangömde skrymslen inom oss och jag tänkte några skulle få flyta ut i text form i denna blogg.
Låt se vart detta för mig :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards